Kalkuluj rozmowy
Puls Biznesu donosi, że z tak zwaną "polityką dzwonienia" jest źle. Nie planujemy jej i nie dążymy do optymalizacji kosztów. Tymczasem racjonalizacja w tym względzie, może przynosić znaczne oszczędności.
Źle dobrane taryfy telefoniczne, nieprzemyślane zakupy nowych usług lub przepustowość łącza internetowego kilkukrotnie przekraczająca potrzeby przedsiębiorstwa oto lista grzechów głównych.
- Wnikliwa analiza rzeczywistych potrzeb i ponoszonych kosztów pozwala zmniejszyć wydatki na ten cel: co najmniej o 20 proc. rocznie - twierdzi Mateusz Antoszewski, kierownik projektu w dziale optymalizacji kosztów telekomunikacyjnych Alina Consulting Group Polska.
Problem przepłacania za usługi telekomunikacyjne wynika m.in. ze złożoności ofert, dużej liczby usług i taryf do wyboru oraz zmienności warunków. Alma Consulting Group wskazuje też na to, że wiele firm nie dysponuje narzędziami do monitoringu systemu telekomunikacyjnego. Tymczasem jedna nie w pełni wykorzystywana usługa telekomunikacyjna może powodować koszty rzędu kilkudziesięciu tysięcy złotych rocznie.
oprac: S. Kowaslska źródło: Puls Biznesu, 2008.04.09
"Przemyślane usługi tną koszty." Marcin Złoch
Wyraź swoją opinię
|
Posiadamy certyfikat:
|