dzisiaj: 28-04-2024,  imieniny 
 

Firmy i produkty
  • informacje o:
  • firmach
  • instytucjach
  • produktach

Przetargi
  • wyniki
  • inwestycje
  • dotacje
  • raporty

Wzory pism PITy
  • podatkowe
  • księgowe
  • skarbowe
  • umowy

Bazy danych
  • pudełkowe
  • statyczne
  • dynamiczne
  • aktualne

Telemarketing
  • infolinie
  • leady handlowe
  • badania CATI
  • ankietowanie

Informator miejski
  • instytucje
  • urzędy
  • kina
Co:
Gdzie:
Branża (wybierz) lub słowo
Województwo, miejscowość, ulica
np: Wielkopolskie, Poznań, Nowowiejskiego

Odzieżowy potentat wchodzi do Polski


Pierwszy sklep brytyjskiej marki Topshop otwarty zostanie już w październiku w Złotych Tarasach w Warszawie.


Spekulacje na temat wejścia Topshopu na polski rynek trwały kilka lat. Właściciel marki – grupa Arcadia – dementował te informacje. „Pierwszy w Polsce sklep Topshop zostanie otwarty w Złotych Tarasach na jesieni, prawdopodobnie w październiku” – informuje Beata Sadowska z Feedback/Hill & Knowlton, odpowiadającej za PR Tarasów. Ceny będą nieco wyższe niż np. w sklepach H&M. Markę do Polski wprowadzać ma spółka Alshaya. Na chwilę obecną przedstawiciele firmy nie chcą wypowiadać się na temat planów związanych z marką i liczbą sklepów, które otwarte zostaną w Polsce. Arcadia Group ma w 30 krajach 2,5 tys. sklepów, m.in. takich marek jak: Wallis, Burton i Doroty Perkins. Obroty marki Topshop wynoszą w skali świata 1,9 mld funtów. Wzrost obrotów nastąpił, kiedy w ubiegłym roku swoją kolekcję dla Topshop przygotowała modelka Kate Moss. Z niektórych sklepów ubrania zniknęły w ciągu kilku godzin. Po tym sukcesie prezes Arcadii Philip Green zdecydował, że stworzy wielki sklep na Piątej Alei w Nowym Jorku – najdroższej ulicy świata. Polscy liderzy branży do debiutu Topshop podchodzą spokojnie. „To na pewno bardzo mocna marka, znana z kolekcji zgodnych z najnowszymi światowymi trendami. Dlatego nie jestem pewien, czy poza największymi miastami znajdzie klientów. Na pewno sukces może odnieść w przypadku akcesoriów, bo ta część oferty jest bardzo mocna” – mówi Marcin Pałajże, dyrektor generalny Zara Polska. Uważnie debiutowi Topshopu będą przyglądać się także firmy polskie. „Rynek odzieżowy jest ciągle bardzo rozdrobniony, więc wejścia jednej marki nie ma co przeceniać, zwłaszcza że regularnie obserwujemy kolejne debiuty, także rodzimych marek. Jeśli ta firma chce zbudować większą sieć, może mieć problem ze znalezieniem lokali na sklepy” – mówi Grzegorz Koterwa, piastujący funkcję członka zarządu Artmana, który jest właścicielem marki House. (I)

Opracował M. Frąckowiak, źródło: Rzeczpospolita, www.rp.pl, 2008.08.01, „Topshop wreszcie wchodzi do Polski”, Piotr Mazurkiewicz

 

Dodaj Firmę do bazy

Panel Klienta

login
hasło

Serwis Przetargowy

 

Przetargi, Inwestycje, Zamówienia

Posiadamy certyfikat: