dzisiaj: 28-04-2024,  imieniny 
 

Firmy i produkty
  • informacje o:
  • firmach
  • instytucjach
  • produktach

Przetargi
  • wyniki
  • inwestycje
  • dotacje
  • raporty

Wzory pism PITy
  • podatkowe
  • księgowe
  • skarbowe
  • umowy

Bazy danych
  • pudełkowe
  • statyczne
  • dynamiczne
  • aktualne

Telemarketing
  • infolinie
  • leady handlowe
  • badania CATI
  • ankietowanie

Informator miejski
  • instytucje
  • urzędy
  • kina
Co:
Gdzie:
Branża (wybierz) lub słowo
Województwo, miejscowość, ulica
np: Wielkopolskie, Poznań, Nowowiejskiego

Wartość sprzedaży gum do żucia w Polsce maleje


Konkurencja się zwiększa, a duże opakowania mają coraz większe znaczenie – to efekty zmniejszania się wartości sprzedaży gum do żucia. Tak twierdzą analitycy firmy badawczej Euromonitor International.


W tym roku Polacy kupią gumy o łącznej wartości 797 mln zł. Przy założeniu, że w przyszłym roku ceny będą takie same jak w obecnym, wydatki na ten produkt będą niższe o 3 proc. W takim tempie nasze wydatki na „żucie” będą malały przynajmniej do 2013 roku. Za pięć lat na gumy wydamy 713 mln zł. Wg Euromonitora zwiększy się rynek gum. W tym roku kupimy jej 9,8 tys. ton, a w przyszłym o 1 proc. więcej. Natomiast przez kolejnych pięć lat wielkość krajowego rynku gum zwiększy się do 10,3 tys. ton. Wg ekspertów, niewielkie tempo wzrostu to efekt dużego nasycenia rynku. 90 proc. rynku należeć będzie do gum rozpuszczalnych oraz tych bez cukru. Resztę udziału stanowią gumy balonowe.

Przez szereg ostatnich lat liderem produkcji gum była w Polsce firma Wrigley, producent marki Orbit. Od blisko dwóch lat o miłośników żucia walczy także Perfetti van Melle, produkująca Mentosa. Największym konkurentem Wrigley’a na świecie jest Cadbury, jednak w Polsce firma jak na razie gum nie oferuje (kiedyś w Polsce sprzedawała markę Hollywood). Cadbury zbudował jednak w Polsce w Skarbimierzu fabrykę, w której produkuję gumę z przeznaczeniem na eksport. Firma nie wyklucza, że część produkcji trafi na polski rynek. (F)

Opracował M. Frąckowiak, źródło: Rzeczpospolita, www.rp.pl, 2008.08.09, „Stabilny rynek gumy do żucia”, Beata Drewnowska

 

Dodaj Firmę do bazy

Panel Klienta

login
hasło

Serwis Przetargowy

 

Przetargi, Inwestycje, Zamówienia

Posiadamy certyfikat: