E-commerce ma się w Polsce coraz lepiej
Polacy wydają w internecie coraz więcej pieniędzy - średnio 980 zł rocznie na osobę. To dobra informacja dla firm oferujących swoje usługi w sieci.
Z raportu NetTrack 2008 przygotowanego przez ośrodek MB SMG/KRC oraz danych GUS, wynika, że rocznie jeden polski internauta wydaje na zakupy on line średnio 980 zł - informuje "Puls Biznesu". Od 2006 r. liczba osób dokonujących zakupy przez internet wzrosła o ponad milion, a ich udział wzrósł z ok. 12 proc. do 16 proc. mieszkańców Polski w wieku od 16 do 74 lat. W roku ubiegłym zakupów drogą elektroniczną dokonało 4,6 mln osób, a ich łączna wartość przekroczyła 4,5 mld zł. Stale rosnąca liczba internautów, którzy za pośrednictwem internetu realizują zakupy, wpływa korzystnie na rozwój e-handlu oraz daje duże możliwości firmom świadczącym swoje usługi w sieci. Wśród polskich klientów sklepów internetowych dominują osoby młode, głównie mężczyźni, z dużych miast. 49 proc. z nich dokonuje e-zakupów kilka razy w roku, a 41 proc. - kilka razy w miesiącu. Z kolei 71 proc. chciałoby częściej niż do tej pory kupować w sieci. (F)
oprac.: ef, źródło: Puls Biznesu, www.pb.pl, 2008.08.08
"Polacy zostawiają w sieci coraz więcej pieniędzy", PAL
|
Posiadamy certyfikat:
|