dzisiaj: 28-04-2024,  imieniny 
 

Firmy i produkty
  • informacje o:
  • firmach
  • instytucjach
  • produktach

Przetargi
  • wyniki
  • inwestycje
  • dotacje
  • raporty

Wzory pism PITy
  • podatkowe
  • księgowe
  • skarbowe
  • umowy

Bazy danych
  • pudełkowe
  • statyczne
  • dynamiczne
  • aktualne

Telemarketing
  • infolinie
  • leady handlowe
  • badania CATI
  • ankietowanie

Informator miejski
  • instytucje
  • urzędy
  • kina
Co:
Gdzie:
Branża (wybierz) lub słowo
Województwo, miejscowość, ulica
np: Wielkopolskie, Poznań, Nowowiejskiego

Audyt teleinformatyczny pomoże firmie wybrać telefonię IP


Zanim firma zdecyduje się na jedną z wielu ofert telefonii IP, powinna przeprowadzić audyt teleinformatyczny.


Robert Juszczyk, w wywiadzie dla "Gazety Prawnej" nt. zasad wdrażania telefonii IP, powiedział, że by inwestycje firm w tę telefonię były udane, należy wcześniej dokładnie określić zapotrzebowanie na nie wykonując audyt teleinformatyczny. Dobre połączenie IP zależy od wielu parametrów technicznych, jak np.: gwarancja dostępności sieci transmisji danych (SLA), jakość świadczonej usługi (QOS - quality of service), typ użytych kodeków przetwarzających dźwięk na plik transmitowany w sieci, kontrola zapełnienia pasma przesyłu i separacji głosu od innego typu danych podlegających transferowi oraz szyfrowanie połączeń zapewniające bezpieczeństwo komunikacji. By komunikacja internetowa była bezpieczna, firma powinna dysponować łączem szerokopasmowym zapewniającym szybką transmisję danych. Obecnie trwają prace nad wdrożeniem sieci nowej generacji NGN (new generation network), która oprócz spełnienia wysokich wymagań, umożliwia też transmisję danych z prędkością do 50 Mb/s, pozwalającą na komunikację audiowizualną. Wiele małych firm korzysta z darmowych aplikacji, np. ze Skype'a. Na rynku są jednak dostępne urządzenia obsługujące łączność IP oraz przystosowane do obsługi klienta biznesowego. Oferują one specjalistyczne rozwiązania dokładnie odpowiadające wymaganiom przedsiębiorstw. Decydując się na darmowe połączenia, np. Skype'a, firma nie ma gwarancji uzyskania dobrej łączności, a integracja tej telefonii z innymi aplikacjami działającymi w firmie, np. z systemem CRM, może okazać się trudna lub niemożliwa. Zaleca się więc stosowanie standaryzowanych sygnalizacji sieciowych proponowanych przez dostawców, którzy specjalizują się w systemach telefonicznych. (F)


oprac.: ef, źródło: Gazeta Prawna, 2008.08.21
"Wdrożenie komunikacji internetowej trzeba poprzedzić audytem teleinformatycznym", rozmowa Krzysztofa Polaka z Robertem Juszczykiem.

Dodaj Firmę do bazy

Panel Klienta

login
hasło

Serwis Przetargowy

 

Przetargi, Inwestycje, Zamówienia

Posiadamy certyfikat: