Pekin mniej dochodowy
Zyski TVP z reklam emitowanych podczas igrzysk w Pekinie okazały się o wiele mniejsze niż te z Aten, cztery lata temu.
Wówczas, TVP1 zarobiła na reklamach 16,212 mln zł, a TVP2 - 14,963 mln zł. Reklamy w blokach olimpijskich wykupiło wtedy 78 firm. Dla porównania, podczas tegorocznej olimpiady przychody z reklam i pakietów sponsorskich wyniosły ok. 15 mln zł. Powodem osiągnięcia słabszego zysku były czas i miesiąc emisji. Różnice w czasie sprawiły, że średnia oglądalność tegorocznych igrzysk szacowana jest na 1,6-1,8 mln widzów, podczas gdy cztery lata temu wyniosła 2,1 mln. Najwięcej polskich widzów oglądało walkę Szymona Kołeckiego w podnoszeniu ciężarów - 4,3 mln osób i finał wioślarskich ósemek ze sternikiem - 4,2 mln. (F)
oprac.: ef, źródło: Puls Biznesu, www.pb.pl, 2008.08.25
"Niedochodowy Pekin", Marcin Zawiśliński
Oryginalna treść artykułu
|
Posiadamy certyfikat:
|