Zaostrzona reklama leków
Przedstawiciele handlowi firm farmaceutycznych będą mogli odwiedzać lekarzy i aptekarzy poza godzinami ich pracy. Ze szpitali i aptek znikną natomiast monitory reklamowe.
Ministerstwo Zdrowia przygotowało projekt rozporządzenia w sprawie reklamy produktów leczniczych, który ma zastąpić obecne przepisy z 2002 r. i dostosować polskie prawo do unijnych dyrektyw o reklamie leków. Według projektu, przedstawiciele handlowi firm farmaceutycznych będą mogli umówić się z lekarzem wystawiającym receptę lub z farmaceutą jedynie poza godzinami ich pracy, we wcześniej uzgodnionym terminie. Natomiast wyświetlanie w aptekach i szpitalach spotów reklamujących produkty lecznicze stanie się nielegalne.
oprac.: ef, źródło: Rzeczpospolita, www.rp.pl, 2008.09.08
"Przybędzie zakazów w reklamach leków", Michał Kosiarski
Oryginalna treść artykułu
|
Posiadamy certyfikat:
|