dzisiaj: 29-04-2024,  imieniny 
 

Firmy i produkty
  • informacje o:
  • firmach
  • instytucjach
  • produktach

Przetargi
  • wyniki
  • inwestycje
  • dotacje
  • raporty

Wzory pism PITy
  • podatkowe
  • księgowe
  • skarbowe
  • umowy

Bazy danych
  • pudełkowe
  • statyczne
  • dynamiczne
  • aktualne

Telemarketing
  • infolinie
  • leady handlowe
  • badania CATI
  • ankietowanie

Informator miejski
  • instytucje
  • urzędy
  • kina
Co:
Gdzie:
Branża (wybierz) lub słowo
Województwo, miejscowość, ulica
np: Wielkopolskie, Poznań, Nowowiejskiego

Coraz więcej serów na polskich stołach


Sery stanowią trzecią co do wielkości kategorię spożywczą w Polsce. Od sierpnia ubiegłego roku do lipca obecnego roku Polacy zakupili w sumie blisko 240 tys. ton sera i wydali w ten sposób prawie 3,8 mld złotych. Opracowanie przygotowała firma Nielsen, na zlecenie serwisu portalspożywczy.pl.


Więcej niż połowę sprzedanych serów stanowią sery białe, ale w ujęciu wartościowym ich udział jest już znacznie mniejszy – odpowiadały za 41,4 proc. obrotów kategorii. Drugim najchętniej kupowanym rodzajem sera jest ser żółty. Jego sprzedaż stanowi 30 proc. sprzedaży. W tym segmencie wielkość sprzedaży jednak spadła. Aż 70 proc. wartości sprzedaży serów żółtych skupiona jest w handlu nowoczesnym, czyli w dyskontach i hipermarketach. Trzecie miejsce zajęły sery topione, a listę zamykają sery pleśniowe, które są najszybciej rozwijającym się segmentem w grupie serów. (F)

Opracował M. Frąckowiak, źródło: www.portalspozywczy.pl, 2008.09.23, „Polacy jedzą coraz więcej serów”, Katarzyna Łygas, Nielsen

 

Oryginalna treść artykułu

Dodaj Firmę do bazy

Panel Klienta

login
hasło

Serwis Przetargowy

 

Przetargi, Inwestycje, Zamówienia

Posiadamy certyfikat: