Coraz więcej serów na polskich stołach
Sery stanowią trzecią co do wielkości kategorię spożywczą w Polsce. Od sierpnia ubiegłego roku do lipca obecnego roku Polacy zakupili w sumie blisko 240 tys. ton sera i wydali w ten sposób prawie 3,8 mld złotych. Opracowanie przygotowała firma Nielsen, na zlecenie serwisu portalspożywczy.pl.
Więcej niż połowę sprzedanych serów stanowią sery białe, ale w ujęciu wartościowym ich udział jest już znacznie mniejszy – odpowiadały za 41,4 proc. obrotów kategorii. Drugim najchętniej kupowanym rodzajem sera jest ser żółty. Jego sprzedaż stanowi 30 proc. sprzedaży. W tym segmencie wielkość sprzedaży jednak spadła. Aż 70 proc. wartości sprzedaży serów żółtych skupiona jest w handlu nowoczesnym, czyli w dyskontach i hipermarketach. Trzecie miejsce zajęły sery topione, a listę zamykają sery pleśniowe, które są najszybciej rozwijającym się segmentem w grupie serów. (F)
Opracował M. Frąckowiak, źródło: www.portalspozywczy.pl, 2008.09.23, „Polacy jedzą coraz więcej serów”, Katarzyna Łygas, Nielsen
Oryginalna treść artykułu
|
Posiadamy certyfikat:
|