dzisiaj: 03-05-2024,  imieniny 
 

Firmy i produkty
  • informacje o:
  • firmach
  • instytucjach
  • produktach

Przetargi
  • wyniki
  • inwestycje
  • dotacje
  • raporty

Wzory pism PITy
  • podatkowe
  • księgowe
  • skarbowe
  • umowy

Bazy danych
  • pudełkowe
  • statyczne
  • dynamiczne
  • aktualne

Telemarketing
  • infolinie
  • leady handlowe
  • badania CATI
  • ankietowanie

Informator miejski
  • instytucje
  • urzędy
  • kina
Co:
Gdzie:
Branża (wybierz) lub słowo
Województwo, miejscowość, ulica
np: Wielkopolskie, Poznań, Nowowiejskiego

Telefon bez zobowiązań


Rośnie sprzedaż komórek dostępnych na otwartym rynku, sprzedawanych poza sieciami salonów dealerskich. Wielu klientów operatorów komórkowych, zamiast kupować telefon za złotówkę i podpisywać dwuletnią umowę, woli po prostu nabyć aparat bez zobowiązań.

Według producentów, w ten sposób do klientów może trafiać już co dziesiąta "komórka" i wygląda na to, że będzie ich coraz więcej. Zdaniem ekspertów, świadczy to o dojrzałości polskiego rynku GSM. Sieci handlowe jak i producenci telefonów nie kryją zadowolenia.
- Zauważyliśmy, że sprzedaż telefonów komórkowych poza kanałami operatorów wyraźnie wzrasta - mówi Wojciech Wasilewski, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu w Samsung Electronics Polska. - Po czwartym kwartale 2006 r. zobaczymy, jakie są rzeczywiste możliwości tego trendu - dodaje.
Rynek sprzedaży pozaoperatorskiej trudno precyzyjnie oszacować.
- Sądzę, że pod koniec tego roku będzie to co najmniej 10 proc. wszystkich sprzedanych telefonów w Polsce - twierdzi Wasilewski.
Podobne obserwacje ma Nokia.
- Obserwujemy wzrost sprzedaży telefonów komórkorwych w kanałach niezależnej dystrybucji, m.in. w sieciach sklepów z elektroniką użytkową, specjalizowanych sieciach sprzedaży - foto, IT oraz salonach firmowych Nokia - mówi Kuba Pancewicz, dyrektor generalny Nokia Poland. - Jesteśmy przekonani, ze trend ten będzie się utrzymywał, dlatego też Nokia planuje dalszą rozbudowę pozaoperatorskiego kanału dystrybucji - dodaje.
Nieoficjalnie wiadomo, że na czwarty kwartał markety przygotowują ofensywę reklamową dla komórek. Mogą w ten sposób odebrać sporą część gwiazdkowego tortu operatorom, którzy również liczą na zwiększoną sprzedaż pod koniec roku. Już teraz Saturn i Media Markt promują telefony.

oprac: S. Kowalska źródło: Parkiet Gazeta Giełdy, 2006.10.11
"Mniej telefonów za złotówkę." Katarzyna Latek

Wyraź swoją opinię

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników vortalu 9477.pl. TAI nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie regulamin, zawiadom nas o tym.
Dodaj Firmę do bazy

Panel Klienta

login
hasło

Serwis Przetargowy

 

Przetargi, Inwestycje, Zamówienia

Posiadamy certyfikat: